HTML

Receptek Vegyesen

Mindenféle receptek

Friss topikok

  • Gorni: @Ballainé Hajdu Gyöngyi: Mint a rizst, a hajdinát is pirítani kell, mielőtt főzöd (egy-két evőkaná... (2020.02.05. 15:39) Hajdina

Linkblog

Bulgur

2010.03.21. 21:46 EvlynRoe

Forrás: www.denesotto.hu

Bulgur

Talán különösen hangzik, de ha utánagondolunk el kell fogadni azt az egyszerű tényt, hogy a Napban, mint égitestben rejlő szakadatlanul sugárzott energia teszi lehetővé Földünkön az élet mindenféle formájának létezését. A növények, mint ennek az energiának a legfőbb közvetítői adják át testünknek mindazt, ami nélkül elpusztulnánk. A fotoszintézisben megnyilvánuló csoda teszi asztalunkra a földben található ásványi anyagok, illetve nyomelemek, vitaminok megfelelő választékát.
A forróégövi országok egyik különleges növénye a durumbúza, melyet az arab kultúra népei, amennyiben a teljes érés előtt betakarítanak és a napon szárítják, illetve ott fejeződik be a mag érésének a folyamata, létrejön a Bulgurnak nevezett különlegesen finom ízü gabonaféleség. A sajátságos, semmihez nem hasonlító íz az egyik ok, ami miatt fogyasztását szinte nem lehet megunni. Sokoldaluan és változatosan elkészíthető, együttfőzve például hajdinával, vagy kölessel. Alapként a feltétekkel változatossá tehető. Főzési ideje – nálunk legalábbis – kb max 10 perc. Van olyan vélemény is, mely szerint elég a felforrás után kikapcsolni a tüzet és a többi már elég a puhuláshoz. A tarhonyához hasonló állaga lesz. Állás alatt, pl másnapra összeáll ugyan, mivel a vizet méginkább felszívja, de könnyedén szétvágható villával is akár. Nem fojtó, akár diétásnak is nevezhető étel, melyet bátran ajánlhatunk akár rák, vagy egyéb diétához is, természetesen szakemberrel való konzultációval kiegészítve. Erről külön szólok, mivel a téma megérdemli.

Forrás: http://eteto.freeblog.hu/archives/2009/04/08/Repas-pores_bulgur_valamint_a_salata_feljavitasanak_legjobb_modja/

Répás-pórés bulgur  

20 dkg bulgur
1 nagy sárgarépa vékonyra karikázva
1 kis póré fehér része felezve, szeltelve
1 kis hagyma, felkockázva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kk pirospaprika
1 ek paradicsomsűrítmény
1/2 kk római kömény

bors
olaj
víz

Az olajon megfuttattam a vörös-és fokhagymát, utána beldobtam a répát, pórét, pirospaprikát, paradicsomot, köményt. Sóztam, borsoztam.
Fedő alatt úgy öt percet pirult, beleszórtam a megmosott bulgurt, elkevertem, akkor aztán annyi vizet öntöttem rá, hogy úgy centinyit ellepte.További 5 percig főztem.
Fedő alatt pihent még kb. 10 percet, felszívta a fűszeres lét, megpuhult, ennyi.
 

 

Forrás: http://ludanyo.blogspot.com/2009/04/pilaf-arpagyongybol-es-bulgurbol.html

Piláf árpagyöngyből és bulgurból - édesköménnyel, sült paprikával

Piláfot szerte a világban készítenek, ismerik Európában, a Közel- és Távol-Keleten, Közép- és Dél-Ázsiában, Kelet-Afrikában, Dél-Amerikában. Valamilyen gabonaféléből - legtöbbször rizsből készül, melyet zsiradékban átsütnek, hozzáadnak valamilyen folyadékot (vizet, alaplevet, zöldséglevest), zöldséget és/vagy húst, fűszereket, esetleg valamilyen gyümölcsöt és így főzik puhára.
Édesen is készülhet, találtam pl. az azerbajdzsáni turisztikai minisztérium honlapján egy ilyen receptet :) .

Ez a változat nagyon finom, az árpagyöngy picit roppanós marad benne, a fűszerezése keleties ízvilágot idéz.

Hozzávalók:
1 közepes vöröshagyma apróra vágva
2-3 gerezd fokhagyma apróra vágva
1.5 csésze árpagyöngy
1 csésze burgul
2 csésze zöldségleves (vagy víz)
2.5 csésze víz
2 teáskanál (tk) római kömény
2 tk őrölt kömény
2 tk őrölt koriander
2-3 piros kaliforniai paprika
2 kicsi édeskömény vékonyra szeletelve
4 dkg vaj

olivaolaj
(1 csésze=2.5 dl)

Elkészítés:
1. Egy nagyobb lábasban melegítsük meg az olivaolajat és pároljuk meg benne a vöröshagymát, fokhagymát, fűszereket (a római köményt én összetörtem mozsárban). Vigyázzunk, hogy ne égjen meg a hagyma.
2. Ha már puha, adjuk hozzá az árpagyöngyöt, 1 percig süssük át a hagymával és öntsük fel a folyadékkal. Ha csak vizet használunk, akkor most sózzuk meg. Fedjük le és kis lángon főzzük 20 percig.
3. Adjuk hozzá a bulgurt és fedő alatt főzzük további 10 percig.
4. Közben süssük meg a paprikákat sütőben vagy grillen (egészen feketére), ha kész, tegyük zacskóba pár percre, így könnyen le tudjuk húzni a héját. A sült paprika húsát vágjuk vékony szeletekre (a sült paprika levét is mentsük meg). Használhatunk kész sültpaprikát is, lehet nagyon finomakat kapni előre elkészítve.
5. Az édesköményt vajon süssük puhára, gyakran kevergetve (hamar elkészül, kb. 10 perc kell neki)
6. Keverjük a kész piláfhoz a paprikacsíkokat, édesköményt.

Nagyon finom! Tehetünk joghurtot is a tetejére.

Bulgur kapható bioboltokban, nagyobb élelmiszerüzletekben.
A recept a The Australian Women's Weekly magazin Vegie main meals kiadványából készült.
 

Forrás: http://cuisineadele.blogspot.com/2009/03/csicseriborso-bulgurral.html

Csicseriborsó bulgurral

Jó néhány hete készítettem ezt az ételt.
A Biochef oldalán néztem ki a receptet, s egy rohanós hétköznap este pikk-pakk össze is ütöttem, s két napon keresztül jó kis munkahelyi ebédem kerekedett belőle. (A fotó is a szállítható-melegíthető edénykében készült.)
A csicseri és a bulgur klasszikus - fehérjetársítós - páros, s remek szín-, és ízkombinációt alkot a répával.

Hozzávalók: (2 adaghoz)
1 doboz csicseriborsó konzerv (adalékanyag- és tartósítószermentes)
1 nagyobbacska sárgarépa
1-2 szál újhagyma
1 dl bulgur
kevés olaj (bio repce)
só (himalaya)

Elkészítés:
A bulgurt kevés olajon illatosra pirítom, felengedem kb. 3,5-szeres mennyiségű vízzel, sózom és miután felforrt, kis lángon fedő alatt kb. 20-25 perc alatt puhára párolom.
Amíg a bulgur készül, a sárgarépát megtisztítom, megmosom, karikákra, majd a karikákat félbe vágom, kevés olajon megpárolom. Az újhagymát is megpucolom, leöblítem, karikákra vágom, egy csöpp olajon megfonnyasztom. A csicserikonzervet leszűröm, a borsószemeket a szűrőben folyóvíz alatt átöblítem.
Az olajban fonnyasztott újhagymakarikákat a megfőtt bulgurhoz keverem. Az üvegesre párolódott, de még kellemesen roppanós répát a csicseriborsóval elegyítem.
A sárgarépás csicseriborsót a bulgurra szedem. Tálalom.

 

Forrás: http://jajdefinom.blogspot.com/2009/02/bulgursalata-sutotokkel.html

Bulgursaláta sütőtökkel

 

GoodFood- recept. Még szép. Tényleg függő lettem.

Hozzávalók:

pár szelet sült tök húsa
bulgur
egy csicseriborsó- konzerv
spenót ( leveles, nem püré)
egy gerezd fokhagyma

Elkészítés:

A bulgurt nyakon öntöm forró vízzel, hogy jól ellepje. Előzőleg belekarikáztam a fokhagymát.
Hagyom, hogy fedő alatt megpuhuljon, nem kell főzni, csak lefedni.
Közben a spenótot felolvasztom, felvagdosom, a csicseriborsó- konzervet lecsöpögtetem, a sült tököt felkockázom.
Egy tálban összekeverem a bulgurt, spenótot, csicseriborsót és a tökkockákat.
Sózom, borsozom, ha lett volna itthon, recept szerint tettem volna bele harissapasztát, én ezt most egy paprikás ízkockával pótoltam (tudom, ejnye- bejnye).
Tálaláshoz egy adag natúr joghurtba belekeverek egy kis citromlevet, belepasszírozok egy gerezd fokhagymát, és pár kiskanállal teszek a bulgursalátára.
 
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: bulgur

A bejegyzés trackback címe:

https://receptekvegyesen.blog.hu/api/trackback/id/tr611857839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása